מִבְזְקֵי נְגִישׁוּת

איך מנגישים אתר אינטרנט

איך מנגישים אתר אינטרנט

בעולם שבו האינטרנט הפך לאבן יסוד בחיי היום יום והעסקים, הפיכת אתרי האינטרנט לנגישים היא מטרה משמעותית ומחייבת. נגישות אתרים אינה רק היבט חוקי או אחריות חברתית, אלא גם זכות בסיסית של כל אדם לקבל מידע ולהשתתף בחברה הדיגיטלית. הכלול בזה קהלי יעד שונים ורבי גון, כולל אנשים עם כל סוגי המוגבלויות. אתר נגיש פונה לרוחב האוכלוסייה ויכול לשפר באופן משמעותי את השימושיות והנגישות לקהלים אלו.

כתיבת מדריך זה נועדה לסייע בהבנת השלבים הנדרשים ליצירת אתר אינטרנט נגיש ולהציע פתרונות מעשיים המתוך שאיפה להקנות חוויית גלישה נטולת מכשולים. נעבור על האסטרטגיות והמתודולוגיות המובילות, כולל עיצוב נגיש, שימוש בטכנולוגיות סיוע, התאמות בצד השרת ובדיקות נגישות שוטפות. כול זאת, תוך שימת דגש על חידושים ופתרונות לשדרוג נגישות האתר. המדריך ילווה אתכם בתהליך אופטימיזציה של האתר באופן כזה שיהיה ידידותי ונגיש לכל אחד ואחת, ונתינת דוגמאות קונקרטיות.

נגישות אתרים היא היבט חיוני ביצירת חוויה מקוונת ידידותית למשתמש עבור כולם, כולל אנשים עם מוגבלויות. הבטחת הנגישות של האתר שלך לא רק עוזרת לך לעמוד בדרישות משפטיות שונות, אלא גם מטפחת סביבה מכילה יותר המשרתת קהל רחב יותר.

מאמר זה ינחה אותך בתהליך הפיכת האתר שלך לנגיש, ויכסה נושאים מכריעים כגון הבנת נגישות אתרים, הקפדה על הנחיות נגישות תוכן האינטרנט (WCAG) ויישום שיטות עבודה מומלצות לעיצוב ופיתוח. נדון גם בחשיבות של בדיקת הנגישות של האתר שלך ונכיר מגוון תוספים, כולל תוסף הנגישות המוצע על ידי Equality.co.il, כדי לעזור לך להשיג חוויה מקוונת מכילה עבור כל המבקרים.

מה חשוב לדעת על נגישות אתרים?

נגישות אתרים מתייחסת לעיצוב ופיתוח של אתרים, אפליקציות ותוכן דיגיטלי שניתן לגשת אליהם בקלות ולעשות בהם שימוש על ידי אנשים עם מוגבלויות שונות. זה כולל אנשים עם לקויות ראייה, שמיעה, קוגניטיביות או מוטוריות, כמו גם אנשים עם מגבלות זמניות או מצביות. המטרה של נגישות אתרים היא לספק גישה שווה והזדמנויות שוות לכל המשתמשים, תוך הבטחה שאף אחד לא יוחרג עקב חסמים בעולם הדיגיטלי.

ישנם מספר תקנים והנחיות לנגישות אתרים שבאפשרותך לעקוב אחריהם כדי להפוך את האתר שלך לנגיש. ההנחיות המוכרות ביותר הן הנחיות נגישות תוכן האינטרנט (WCAG), המפותחות על ידי הקונסורציום העולמי למען האינטרנט (W3C). ה-WCAG הוא קבוצה של המלצות המתארות כיצד להפוך את תוכן האינטרנט לנגיש יותר לאנשים עם מוגבלויות.

תקן 5568 להגשת אתרים בישראל

תקן 5568, המוכר גם כ"ת"י 5568", הוא קו מנחה שנקבע על ידי מכון התקנים הישראלי (מכון התקנים) ליצירת אתרי אינטרנט נגישים בישראל. התקן נועד להבטיח שאתרי אינטרנט יהיו נגישים לאנשים עם מוגבלויות, לרבות לקויות ראייה, שמיעה, קוגניטיביות ותנועתיות.

ת"י 5568 מבוסס במידה רבה על הנחיות הנגישות לתוכן האינטרנט (WCAG) 2.0, תקן בינלאומי מקובל לנגישות אתרים שפותח על ידי הקונסורציום העולמי למידע ברשת (W3C). כדי לעמוד בתקן ת"י 5568, עליך לפעול לפי הנחיות ה-WCAG 2.0, המאורגנות תחת ארבעה עקרונות מרכזיים: ניתן לתפיסה, ניתן להפעלה, ניתן להבנה וחזק (POUR).

כדי לציית לתקן 5568 של ISR, חיוני לבצע ביקורת באתר שלך לאיתור בעיות נגישות ולבצע התאמות נדרשות. באפשרותך להשתמש בכלי בדיקה אוטומטיים, בבדיקות ידניות ובמשוב משתמשים כדי לזהות ולטפל בתחומים הדורשים שיפור. על ידי ביצוע הנחיות אלה, תיצור אתר אינטרנט נגיש יותר המיועד לקהל רחב יותר, כולל אנשים עם מוגבלויות.

מדוע יש צורך באתר מונגש?

נגישות היא תכונה המאפשרת לאנשים בעלי מוגבלויות להשתמש באתרי אינטרנט, אפליקציות ומכשירים דיגיטליים אחרים. נגישות חשובה מכיוון שהיא מאפשרת לאנשים עם מוגבלויות להשתתף באופן מלא בחברה הדיגיטלית.

מידע ורכיבים של ממשק המשתמש חייבים להיות מוצגים בצורה שניתן לתפוס על ידי כל המשתמשים. זה כולל מתן חלופות טקסטואליות לתוכן שאינו טקסט (כגון תמונות) והבטחה שניתן להציג תוכן בדרכים שונות (כגון באמצעות שמע או ברייל).

על המשתמשים להיות מסוגלים לנווט ולהפעיל את האתר באמצעות שיטות קלט שונות, כולל מקלדת ומגע. זה כולל מתן גישה באמצעות מקלדת לכל הפונקציונליות והבטחה שהמשתמשים יכולים לנווט בקלות בתוכן.

מהי החשיבות בהנגשת האתר?

בנוף הדיגיטלי של היום, הנגשת אתרים היא כבר לא רק תכונה – היא חובה. מדובר ביצירת מרחב מקוון שמחבק את כולם, ומבטיח שכל אדם, ללא קשר ליכולותיו הפיזיות או הקוגניטיביות, יוכל לנווט, להבין ולקיים אינטראקציה עם תוכן. אתר אינטרנט נגיש מפרק חסמים, מציע הזדמנויות שוות לכולם ודבק בקריאה העולמית להכללה.

קחו בחשבון את מיליוני המשתמשים עם מוגבלויות – דמוגרפיה שחוויית הגלישה שלה תלויה באמצעי הנגישות שאנו משלבים. כשאנחנו שמים את הנגישות בראש סדר העדיפויות, אנחנו הופכים לאדריכלים של העצמה, ויוצרים במה שבה לכל אחד יש את האוטונומיה לפעול באופן עצמאי. אתרים נגישים מאמתים את העיקרון שמשאבים דיגיטליים חיוניים לא פחות ממשאבים פיזיים, ומכירים ברשת כמרחב ציבורי שבו הגיוון צפוי.

מנקודת מבט חברתית, בניית אתרים נגישים מקבילה לבניית רמפות לצד גרמי מדרגות – מדובר בהושטת יד, הזמנת אנשים שאולי נדחקו לשוליים מבחינה היסטורית. מבחינה אתית, היא משקפת מחויבות לצדק חברתי, המסמנת סטייה מגישה אחידה שמתאימה לכולם ומעבר לאתר דיגיטלי חומל ואמפתי יותר.

מבחינה טכנולוגית, שילוב נגישות מבטיח נוכחות אינטרנטית חזקה יותר החושבת קדימה, ולעתים קרובות התוצאה היא קוד נקי יותר וממשק משתמש חלק יותר שמיטיב עם כל המשתמשים, לא רק עם בעלי מוגבלויות.

מהם היתרונות של אתר אינטרנט נגיש לכל המשתמשים?

יצירת אתר אינטרנט נגיש מהדהדת מקהלה של יתרונות המשתרעים הרבה מעבר לעמידה בסטנדרטים משפטיים גרידא. בראש ובראשונה, היא משפרת את חוויית המשתמש, הופכת אתר לאינטואיטיבי, קל לניווט ומתאים לקהל מגוון. הכללה זו מרחיבה את טווח ההגעה של האתר כדי לכלול אנשים עם דרגות שונות של יכולת, קידום סביבה שבה בסיס משתמשים מועשר יכול לעסוק בתוכן ללא מחסומים.

שקול את ההשפעה של אתר נגיש על תדמית המותג שלך. על ידי אימוץ נגישות, עסקים מאותתים לקהל שלהם שהם מעריכים את החוויה של כל לקוח, ומחזקים את הנאמנות והאמון במותג. יתר על כן, אתרים נגישים יכולים לצמצם באופן משמעותי את הפוטנציאל לסיכונים משפטיים הקשורים לאי עמידה בתקנות הנגישות, עניין שאין להקל בו ראש בעולם ההופך יותר ויותר מוסדר דיגיטלית.

היתרונות מתרחבים גם לתחום קידום אתרים. מנועי החיפוש מעדיפים אתרים המספקים רמה גבוהה של שימושיות ותוכן קל לפרשנות, שהם סימני ההיכר של עיצוב נגיש. אתרים נגישים יותר נהנים בדרך כלל מדירוגי חיפוש טובים יותר, מה שמוביל לתנועה מוגברת – ופוטנציאלית, לשיעורי המרה גבוהים יותר.

לבסוף, ככל שאנו מעמיקים בעידן הדיגיטלי, אתר אינטרנט נגיש ממוצב כעמיד לעתיד. הטכנולוגיה מתפתחת, וכך גם הדרכים שבהן אנשים מתקשרים עם פלטפורמות מקוונות. אתר אינטרנט נגיש מבטיח שכאשר טכנולוגיות וסטנדרטים חדשים מופיעים, הפלטפורמה שלך תישאר רלוונטית ושמישה לכולם.

כיצד עיצוב האתר תורם להנגשתו?

עיצוב ממלא תפקיד מכריע בהפיכת אתר אינטרנט לנגיש. על ידי התחשבות בנגישות מהשלבים הראשונים של תהליך העיצוב, ניתן ליצור אתר אינטרנט מכיל וידידותי יותר למשתמש. להלן מספר היבטים מרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת עיצוב נגישות:

ניגודיות צבעים וקריאות-  ניגודיות צבעים היא היבט חיוני להבטחת קריאות קלה של התוכן שלך על-ידי כל המשתמשים, כולל אלו עם ראייה לקויה או לקויות ראייה בצבעים. בחר צבעים עם ניגודיות גבוהה, כגון טקסט כהה על רקע בהיר או להיפך. באפשרותך להשתמש בכלים מקוונים, כגון בודק ניגודיות הצבעים של WebAIM, כדי לוודא שהצבעים שבחרת עומדים ביחס הניגודיות המומלץ של WCAG של לפחות 4.5:1 לטקסט רגיל ו-3:1 לטקסט גדול.

שימוש נכון בטיפוגרפיה ובגדלי גופן- בחר גופנים שקל לקרוא וודא שגודל הגופן גדול מספיק למשתמשים כדי לקרוא את התוכן בנוחות. מומלץ גודל גופן מינימלי של 16 פיקסלים, ובהתאם להנחיות WCAG, יש לאפשר קריאה של הטקסט בהגדלה של 200%. מומלץ להשתמש באחוזים או em במקום פיקסלים או נקודות כדי לקבוע את גודל הגופן. השתמש במשקלים משתנים של גופנים, אך הקפד שאם הטקסט שלך משתמש במשקל קל, הוא יהיה גדול מספיק כדי לראות אותו.

אלמנטים ופריסה לניווט- באתר אינטרנט נגיש צריכה להיות מבנה ניווט ברור ועקבי, מה שמקל על המשתמשים למצוא את המידע שהם צריכים. השתמש בתוויות תיאוריות ותמציתיות עבור פריטי תפריט והקפד שהניווט יהיה זמין בכל העמודים. בנוסף, ספק דרכים מרובות למשתמשים לגשת לתוכן, כגון פונקציונליות חיפוש או מפת אתר.

תוכן מולטימדיה נגיש (תמונות, סרטונים, שמע)- ודא שתוכן המולטימדיה שלך נגיש על-ידי מתן חלופות טקסט לתוכן שאינו טקסט, כגון תמונות וסרטונים. השתמש בתכונת alt בתגית img של HTML כדי לתאר את התוכן והפונקציה של התמונה. עבור סרטונים, ספק כתוביות, תמלילים או תיאורי שמע כדי להפוך את התוכן לנגיש למשתמשים עם לקויות שמיעה או ראייה. בנוסף, הקפד שתוכן השמע מלווה בתמליל טקסט או בחלופה חזותית.

איך מנגישים אתר אינטרנט לכבדי שמיעה?

הנגשת אתר אינטרנט לכבדי שמיעה כרוכה בשיקול צרכיהם של משתמשים עם דרגות שונות של לקות שמיעה והבטחה שהתוכן שלכם יהיה זמין עבורם באופן יעיל. להלן כמה אסטרטגיות מרכזיות להנגשת האתר שלכם לכבדי שמיעה:

כללו כתוביות סגורות לכל תוכן הווידאו באתר שלכם. הכתוביות צריכות להיות מדויקות, מסונכרנות ומקיפות, לכסות לא רק דיאלוג מדובר אלא גם אפקטים קוליים רלוונטיים וזיהוי הדובר. באפשרותכם להשתמש בכלים כמו תכונת הכתוביות האוטומטיות של YouTube או ליצור כתוביות משלכם באמצעות תוכנת כתוביות.

ספקו תמלילים לתוכן שמע, כגון פודקאסטים, ראיונות וקטעי שמע. התמלילים צריכים לכלול זיהוי דובר ולייצג במדויק את התוכן המדובר. הקפידו שהתמלילים יהיו קלים למציאה ולניווט, רצוי ישירות מתחת לנגן השמע או לצדו.

השתמשו ברמזים חזותיים, כגון סמלים או טקסט, כדי לציין מידע או פעולות חשובים. לדוגמה, במקום להסתמך אך ורק על התראות שמע לצורך התראות, שלבו מחוונים חזותיים, כגון סמלים או טקסט מודגש, כדי להבטיח שמשתמשים עם לקות שמיעה יוכלו להבין את המידע.

הקפידו שניגודיות הצבעים בין הטקסט לרקע תהיה מספקת, מה שמקל על המשתמשים לקרוא את התוכן. הנחיות הנגישות לתוכן אינטרנט (WCAG) ממליצות על יחס ניגודיות של לפחות 4.5:1 לטקסט רגיל ו-3:1 לטקסט גדול. כלים מקוונים כמו WebAIM Color Contrast Checker יכולים לעזור לכם לאמת את הצבעים שבחרתם.

עבור תוכן וידאו קריטי, שקול לכלול מתורגמן לשפת הסימנים בתוך מסגרת הווידאו. זה יכול להיות מועיל במיוחד למשתמשים שמסתמכים על שפת הסימנים כאמצעי התקשורת העיקרי שלהם.

ספק חלופות מבוססות טקסט לאלמנטים אינטראקטיביים, כמו טפסים וחידונים, כדי להבטיח שמשתמשים עם לקויות שמיעה יוכלו להשתתף במלואם בתוכן שלך.

צור פריסות ברורות ואינטואיטיביות עם תפריטי ניווט וקישורים קלים למציאה. זה עוזר למשתמשים עם לקויות שמיעה לאתר במהירות את המידע שהם צריכים מבלי להסתמך על רמזים קוליים.

בצע בדיקות משתמשים ואסוף משוב מאנשים עם לקויות שמיעה כדי לזהות בעיות פוטנציאליות ותחומים לשיפור.

על ידי ביצוע אסטרטגיות אלה והערכה קבועה של הנגישות של האתר שלך, תוכל ליצור חוויה מקוונת מכילה יותר עבור משתמשים עם לקויות שמיעה.

כיצד לפתח אתרי אינטרנט נגישים?

פיתוח אתר נגיש כולל שימוש בטכניקות קידוד נכונות ובצעדים מומלצים כדי להבטיח שניתן יהיה להשתמש באתר בקלות על-ידי כל המשתמשים, כולל אנשים עם מוגבלויות. להלן כמה היבטים מרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת פיתוח אתר נגיש:

השתמש באלמנטים סמנטיים של HTML כדי לבנות את המבנה של התוכן שלך ולספק היררכיה ברורה. אלמנטים סמנטיים, כגון כותרות, רשימות וטבלאות, מסייעים להעביר את המשמעות והמבנה של התוכן למשתמשים ולטכנולוגיות מסייעות כאחד.

בנוסף, השתמש בתכונות של יישומי אינטרנט עשירים נגישים (ARIA) כדי לספק מידע נוסף על התפקיד, המצב והמאפיינים של רכיבי ממשק המשתמש, במיוחד בעת שימוש ביישומונים מותאמים אישית או מורכבים.

ודא שניתן להפעיל את האתר שלך במלואו באמצעות מקלדת, מכיוון שייתכן שחלק מהמשתמשים לא יוכלו להשתמש בעכבר או בהתקני הצבעה אחרים.

לשם כך יש לספק גישה באמצעות מקלדת לכל האלמנטים האינטראקטיביים, כגון קישורים, לחצנים ופקדי טפסים, ולהבטיח שסדר הכרטיסיות יהיה הגיוני ואינטואיטיבי. בנוסף, יש לנהל את המוקד כראוי על-ידי הדגשת האלמנט שבמוקד כעת באמצעות מחוונים גלויים ושמירה על המוקד בתוך תיבות דו-שיח מודאליות או רכיבים אינטראקטיביים אחרים.

ודא שאתר האינטרנט שלך פועל היטב ונטען במהירות, מכיוון שאתרי אינטרנט איטיים במיוחד עלולים להיות מאתגרים במיוחד עבור משתמשים עם לקויות קוגניטיביות או חיבורי אינטרנט איטיים. בצע אופטימיזציה לאתר האינטרנט שלך על ידי דחיסת תמונות, הקטנת קוד ושימוש בתצורות שרת יעילות. בנוסף, ודא שאתר האינטרנט שלך מגיב ומתאים היטב לגדלי מסך ומכשירים שונים.

כיצד לבדוק את הנגישות של אתר האינטרנט שלך?

חשוב לבדוק את הנגישות של אתר האינטרנט שלך לאורך תהליך הפיתוח כדי לזהות ולטפל בכל מחסום או בעיה פוטנציאליים. להלן מספר שיטות להערכת הנגישות של אתר האינטרנט שלך:

כלי בדיקה אוטומטיים יכולים לעזור לך לזהות בעיות נגישות במהירות וביעילות. זכור שבעוד שכלי אוטומציה יכולים להיות מועילים, ייתכן שהם לא יתפסו את כל הבעיות, ובדיקה ידנית עדיין נחוצה.

בדיקה ידנית כוללת ניווט ואינטראקציה עם אתר האינטרנט שלך באמצעות שיטות קלט שונות, כגון ניווט במקלדת, קוראי מסך וטכנולוגיות מסייעות אחרות. זה יכול לעזור לך לזהות בעיות שכלי אוטומציה עשויים שלא לזהות. בנוסף, שקול לבצע בדיקות משתמשים עם אנשים עם מוגבלויות כדי לקבל משוב ותובנות חשובות לגבי הנגישות של אתר האינטרנט שלך.

נגישות היא תהליך מתמשך, וחשוב לפקח ולשפר את אתר האינטרנט שלך באופן רציף כדי להבטיח שהוא יישאר נגיש ככל שנוספים תוכן ותכונות חדשים. סקור ועדכן את אתר האינטרנט שלך באופן קבוע, והישאר מעודכן לגבי תקני הנגישות העדכניים ביותר והשיטות המומלצות.

איך מנגישים אתר אינטרנט לטלפונים ניידים?

יצירת אתר ידידותי למכשירים ניידים כוללת אופטימיזציה של העיצוב, הפריסה והפונקציונליות למסכים קטנים יותר ואינטראקציות מבוססות מגע. להלן כמה שיטות עבודה מומלצות כדי להבטיח שהאתר שלך יהיה נגיש בטלפונים ניידים:

הטמע עיצוב רספונסיבי שמתאים לגדלי מסכים ורזולוציות שונות. השתמש ב-CSS media queries כדי להתאים את הפריסה, גודל הגופן ורכיבים אחרים בהתבסס על גודל מסך המכשיר. זה מבטיח שהאתר שלך ייראה טוב ויתפקד כראוי במכשירים שונים, כולל סמארטפונים וטאבלטים.

פשט את תפריט הניווט שלך עבור מכשירים ניידים. השתמש בתפריט מתקפל (תפריט המבורגר) או הענק עדיפות לפריטים חיוניים כדי להקל על המשתמשים לנווט באתר שלך במסך קטן יותר.

דחוס וייעל תמונות כדי להקטין את גודל הקובץ ולשפר את זמני הטעינה. השתמש בפורמטי התמונה הנכונים (לדוגמה, JPEG לצילומים ו-PNG לגרפיקה) ובטכניקות תמונה רספונסיביות, כגון תכונת ה-srcset, כדי להציג תמונות בגודל מתאים בהתבסס על גודל מסך המשתמש.

דאג לעיצוב לחצנים וקישורים בגודל וברווח מספקים כדי להבטיח שהם קלים להקשה על מסכי מגע. גודל יעד מינימלי של 48×48 פיקסלים עם ריפוד מספיק מומלץ על ידי Web Content Accessibility Guidelines (WCAG).

השתמש בגדלי גופן קריאים והקפד על רווח שורות וניגודיות נאותים לקריאה קלה במסכים קטנים. גודל גופן מינימלי של 16 פיקסלים מומלץ לגוף הטקסט.

תוכן Flash אינו נתמך במכשירים ניידים רבים, לכן הימנע משימוש בו באתר שלך. במקום זאת, השתמש בטכנולוגיות אינטרנט מודרניות כמו HTML5, CSS3 ו-JavaScript עבור אנימציות ורכיבים אינטראקטיביים.

בדוק את האתר שלך במכשירים ובגדלי מסך שונים כדי לזהות בעיות או תחומים לשיפור. אמולטורים ומדמים יכולים להיות מועילים, אך בדיקה במכשירים בפועל מספקת את התוצאות המדויקות ביותר.

מיטב את ביצועי האתר שלך כדי להבטיח זמני טעינה מהירים בחיבורי סלולר. הקטן קבצי CSS, JavaScript ו-HTML, נצל את מטמון הדפדפן והשתמש ברשת CDN (רשת אספקת תוכן) כדי להאיץ את האתר שלך.

עצב טפסים ידידותיים לנייד עם שדות קלט בגודל מתאים, תוויות ברורות ולחצני שליחה שניתן להקיש עליהם בקלות. השתמש בסוגי הקלט הנכונים (לדוגמה, `email`, `tel`, `number`) כדי לאפשר תכונות ספציפיות לנייד, כמו מקלדת מסך מתאימה.

כלול את תג המטא Viewport בקוד ה-HTML של האתר שלך כדי לשלוט בפריסה בדפדפנים ניידים. תג זה מבטיח שהאתר שלך יותאם כראוי לגדלי מסך שונים:

על ידי ביצוע שיטות עבודה מומלצות אלה, תוכל ליצור אתר נגיש וידידותי למשתמש במכשירים ניידים, המספק חוויה חלקה למבקרים שלך ללא קשר למכשיר שהם משתמשים בו.

איך תוספים יכולים לסייע בהנגשת האתר?

קיימים תוספים וכלים שונים שיכולים לעזור לכם לשפר את הנגישות של האתר שלכם. תוספים אלה יכולים לסייע במשימות כגון הוספת ניווט באמצעות המקלדת, שיפור קריאות התוכן שלכם או מתן חלופות טקסטואליות לתוכן מולטימדיה. עם זאת, חשוב לציין שלא כדאי להסתמך על תוספים כפתרון היחיד לנגישות, מכיוון שהם עשויים להיות מוגבלים וייתכן שלא יטפלו בכל ההיבטים של הנגישות.

תוסף נגישות אחד שראוי לציון מוצע על ידי חברת עוֹשִׂים שִׁוְויוֹן. תוסף זה מספק מגוון תכונות וכלים לשיפור הנגישות של האתר שלכם, כגון שיפור ניווט באמצעות המקלדת, מתן אפשרויות ניגודיות צבע הניתנות להתאמה אישית והצעת פונקציונליות של טקסט לדיבור. על ידי שילוב תוסף זה באתר שלכם, תוכלו לשפר עוד יותר את הנגישות של האתר שלכם וליצור חוויה מקוונת מכילה יותר עבור המבקרים שלכם.

כיצד לשמור על תמיכה בנגישות לאחר הפרסום?

לאחר השקת אתר אינטרנט עם תכונות נגישות, המסע להבטחת נגישות מתמשכת רק מתחיל. חשוב להבין כי הנגשת אתרים אינה מאמץ חד פעמי אלא תהליך מתמשך הדורש חריצות ותשומת לב קבועה. הנוף הדיגיטלי משתנה ללא הרף, ואיתו גם הדרכים שבהן אנשים מתקשרים עם האינטרנט. אתרי אינטרנט מתפתחים; תוכן חדש מתווסף, תכונות מתעדכנות ומגמות העיצוב משתנות. כל אחד משינויים אלה עלול להשפיע על הנגישות של אתר אינטרנט.

שמירה על תמיכה בנגישות לאחר הפרסום כרוכה בגישה פרואקטיבית. זה מתחיל בקביעת לוח זמנים לביקורות נגישות שוטפות. ביקורות אלה צריכות להעריך תוכן חדש וקיים, ולחפש חסמי נגישות שאולי הוצגו. יתר על כן, התעדכנות בעדכונים בתקני נגישות, כגון הנחיות נגישות תוכן אינטרנט (WCAG), חיונית כדי להבטיח שהאתר ימשיך לעמוד בקריטריונים הדרושים.

היבט מרכזי נוסף הוא תשומת לב רבה למשוב המשתמשים. משתמשים בעלי מוגבלויות יכולים לספק תובנות יקרות ערך לגבי האתגרים בעולם האמיתי העומדים בפניהם בעת ניווט באתר שלך. הקמת ערוצים לקבלת משוב זה ומענה אליו לא רק משפרת את הנגישות, אלא גם מפגינה מחויבות לכל המשתמשים. יתר על כן, הדרכת הצוות על חשיבות ההנגשה וכיצד להטמיע שינויים באופן אחראי מבטיחה כי הנגישות תישאר בראש סדר העדיפויות בכל עדכון וכי האתר יישאר מכיל לכולם.

למה לבחור בתוסף Equality?

יצירת אתר נגיש היא היבט חיוני ביצירת חוויה מקוונת מכילה עבור כל המשתמשים, כולל אנשים עם מוגבלויות. על ידי הבנת תקני הנגישות לאינטרנט, יישום שיטות עבודה מומלצות לעיצוב ופיתוח וניצול תוספים וכלים כמו זה המוצע על ידי חברת "עוֹשִׂים שִׁוְויוֹן", תוכלו להבטיח שהאתר שלכם יהיה נגיש וידידותי למשתמש עבור כולם. מתן עדיפות לנגישות בעיצוב ובפיתוח האתר שלכם לא רק מועיל למשתמשים שלכם, אלא גם עוזר לכם לציית לדרישות החוק ומטפח סביבה מקוונת מכילה יותר.

איך מנגישים אתר אינטרנט

ראו הוזהרתם: גל תביעות ייצוגיות

תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמת נגישות לשירות – התשע"ג, 2013) מחייבות מזה כעשור הנגשת אתרי אינטרנט בישראל. 

מנכ"ל החברה מתארח בערוץ 14

הסיפור של עושים שוויון, היכנסו וצפו ברם אסייג, מנכ"ל החברה מתארץ אצל עדן ועודד בערוץ 14 ומסביר בדיוק מה הניע את הפרויקט המדהים של עושים שוויון

יועץ נגישות אתרי אינטרנט

העסקת יועץ נגישות אתרי אינטרנט מקצועי אשר בקיא בהנחיות ה-ADA היא צעד חיוני לבעלי עסקים. מוזמנים להכנס למאמר המלא ולקרוא על היתרונות של ייעוץ נגישות אתרים

חובת הנגשת אתר אינטרנט

חובת הנגשת אתר אינטרנט היא קריטית באינטרנט, כאשר יותר ויותר ארגונים ועסקים מכירים בצורך להפוך את הנוכחות המקוונת שלהם לנגישה לכל המשתמשים.

איך תדעו אם האתר שלכם נגיש?

מהי באמת המשמעות של אתר נגיש באינטרנט? במילים פשוטות, מדובר בכך שכולם יוכלו להשתמש באתר

כפתור נגישות

על מנת שאנשים עם מוגבלויות שונות יוכלו לנווט ולקיים אינטראקציה באינטרנט בקלות וביעילות דרוש כפתור נגישות.