מִבְזְקֵי נְגִישׁוּת

איך תדעו אם האתר שלכם נגיש?

אתר נגיש

ברוכים הבאים לעולם הנגישות של אתרי אינטרנט! ככל שהעידן הדיגיטלי ממשיך להתפתח, הבטחת הנגישות והתאמתם של אתרים לכלל האוכלוסייה הפכה ליעד בראש סדר העדיפויות. אך מהי באמת המשמעות של אתר נגיש באינטרנט? במילים פשוטות, מדובר בכך שכולם יוכלו להשתמש באתר, ללא קשר למוגבלויות פיזיות או קוגניטיביות כלשהן.

זיהוי אתר נגיש

אז איך מבינים האם לאתר מסוים יש נגישות? זה קצת כמו לפתור פאזל. ראשית, עליכם לבדוק כיצד האתר שלכם מוצג במגוון מכשירים. האם ניתן לנווט בו בקלות באמצעות טלפון, טאבלט ומחשב שולחני? לאחר מכן, בדקו אם הוא תומך בניווט באמצעות המקלדת. ישנם אנשים שאינם יכולים להשתמש בעכבר ועליהם לנווט באתרים באמצעות המקלדת.

נסו להשתמש באתר שלכם כשהמסך כבוי. האם אתם עדיין יכולים לנווט ולהבין את התוכן? אם התשובה היא כן, סביר להניח שגם משתמשים עם לקות ראייה יוכלו לגשת לאתר שלכם.

אסטרטגיות לשיפור האתר

כדי להפוך את האתר שלך לנגיש יותר, ישנן מספר אסטרטגיות עיקריות שאתה יכול לנקוט. ראשית, ודא שהאתר שלך ידידותי למקלדת. משמעות הדבר היא שמשתמשים אמורים להיות מסוגלים לנווט באתר שלך באמצעות המקלדת בלבד, מכיוון שטכנולוגיות מסייעות רבות מסתמכות על פונקציה זו.

לאחר מכן, ודא שכל התוכן נגיש בקלות. אם אתה מפרסם סרטון, ספק כתוביות או תמליל. עבור תמונות, השתמש בטקסט חלופי (טקסט אלטרנטיבי) כדי לתאר את התמונה עבור אלה שמשתמשים בקוראי מסך.

אסטרטגיה נוספת היא להשתמש בכותרות כראוי כדי למסגר את התוכן שלך. זה עוזר למשתמשים עם קוראי מסך להבין את הפריסה של הדף ולנווט בין הסעיפים.

בחירת צבעים היא גם חיונית בנגישות לאינטרנט. לא כולם רואים צבע באותו אופן, לכן חשוב לבחור צבעים שניגודיותם טובה כדי להפוך את כל מה שבעמוד לגלוי ככל האפשר.

לבסוף, הפוך את הטפסים שלך לנגישים. התוויות צריכות להיות ברורות ופקדי הטופס צריכים להיות ידידותיים למקלדת. כמו כן, ספק הוראות ורמזים כדי להפוך את השלמת הטופס לפשוטה ככל האפשר.

על ידי שימוש באסטרטגיות אלה, אתה יכול להפוך את האתר שלך לנגיש יותר לכולם, ללא קשר לליקויים שיש להם.

החשיבות של אתר נגיש

נגישות אתרים אינה רק עניין של סימון תיבות או הימנעות מתביעות משפטיות. מדובר בעיקרון על שיתוף כלל האוכלוסיה בעולם המודרני ובאינטרנט. בעידן הדיגיטלי, האינטרנט הוא חלק עצום מחיינו, ונגישות שווה אליו צריכה להיות לכולם. על ידי הפיכת האתר שלך לנגיש, אתה מוודא שאנשים עם מוגבלויות יוכלו בקלות ליצור אינטראקציה עם האתר שלך ולצרוך את התוכן שלו.

נגישות יכולה לשפר משמעותית את חוויית המשתמש עבור כל המבקרים. ניווט פשוט ואינטואיטיבי, טקסט ברור ותוכן מובנה היטב מועילים לכולם.

יתר על כן, רבות משיטות העבודה המומלצות בתחום הנגישות תואמות לאסטרטגיות SEO. לדוגמה, טקסט חלופי לתמונות לא רק עוזר למשתמשים עם לקות ראייה להבין את ההקשר, אלא גם מאפשר למנועי חיפוש לסרוק ולדרג טוב יותר את האתר שלך.

נגישות לאתר חיונית מכיוון שהיא מטפחת שיתוף של כלל האוכלוסיה, משפרת את חוויית המשתמש ואפילו יכולה להגביר את ביצועי האתר שלך. השקעה בנגישות היא מצב של זכייה לכולם.

צרו איתנו קשר עוד היום!

אנו מזמינים אתכם להצטרף ללקוחות רבים שכבר הנגישו בהצלחה את אתרי האינטרנט שלהם, ולוקחים חלק במהפכת הנגישות המקוונת של מדינת ישראל.
קראו בהרחבה על תוסף נגישות של חברת עושים שוויון

יחד, בכוחות משותפים ומתוך אמונה בצדקת הדרך, נהפוך את החברה שלנו לשוויונית יותר !

ראו הוזהרתם: גל תביעות ייצוגיות

תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמת נגישות לשירות – התשע"ג, 2013) מחייבות מזה כעשור הנגשת אתרי אינטרנט בישראל. 

מנכ"ל החברה מתארח בערוץ 14

הסיפור של עושים שוויון, היכנסו וצפו ברם אסייג, מנכ"ל החברה מתארץ אצל עדן ועודד בערוץ 14 ומסביר בדיוק מה הניע את הפרויקט המדהים של עושים שוויון

איך מנגישים אתר אינטרנט

רוצים לדעת איך מנגישים אתר אינטרנט לבעלי מוגבלויות? מוזמנים להכנס למאמר הבא שסוקר בצורה מקיפה את הדרכים להנגשת אתרי אינטרנט בצורה נכונה

יועץ נגישות אתרי אינטרנט

העסקת יועץ נגישות אתרי אינטרנט מקצועי אשר בקיא בהנחיות ה-ADA היא צעד חיוני לבעלי עסקים. מוזמנים להכנס למאמר המלא ולקרוא על היתרונות של ייעוץ נגישות אתרים

חובת הנגשת אתר אינטרנט

חובת הנגשת אתר אינטרנט היא קריטית באינטרנט, כאשר יותר ויותר ארגונים ועסקים מכירים בצורך להפוך את הנוכחות המקוונת שלהם לנגישה לכל המשתמשים.

כפתור נגישות

על מנת שאנשים עם מוגבלויות שונות יוכלו לנווט ולקיים אינטראקציה באינטרנט בקלות וביעילות דרוש כפתור נגישות.